dimecres, 14 de gener del 2009

Formació

Universitat Oberta de Catalunya
E-learning (maig i juny 2009)
El curs "Relacions Públiques: Tècniques per ajudar a millorar la imatge de l’empresa", amb l’objectiu de distingir diverses tècniques de comunicació empresarial, prendre consciència del que significa (i que engloba) l’exercici de les relacions públiques en un context organitzatiu o empresarial, aplicar les tècniques de relacions públiques a l’àmbit empresarial i aprendre a respectar els criteris ètics que han de caracteritzar les actuacions en relacions públiques.

Global Estrategias
E-learning (juny i juliol 2008)
El curs pràctic “Gestión de estocs”, dirigit a Responsables de totes les àrees operatives amb la responsabilitat, directa o indirecta, sobre els estocs, de qualsevol tipus, que configurin l’inventari de l’empresa.
Des del punt de vista financer, els estocs són una de les inversions més importants que es fan a les empreses. Des de l’òptica de servei, els estocs són absolutament necessaris per assolir els nostres nivells de producció i vendes.
La recerca de l’equilibri entre els costos que es deriven del manteniment dels estocs i el nivell de servei que cal assolir per a ser competitius, esdevé una de les claus de la gestió de les empreses d’avui en dia, que configurin l’inventari de l’empresa.
El curs tenia aquest temari :
1. Introducció al concepte d’estocs i la seva gestió, dins de la cadena de subministrament.
2. Factor influents en la gestió d’estocs: demanda, costos i sistema d’informació.
3. Mètodes d’aprovisionament, per compres i per producció.
4. Control dels estocs i dels inventaris.
5. Noves tendències en la gestió d’estocs.

AERCE
Barcelona (2008)
Conferencies varies de l’Associació Espanyola de Professionals de Compres, Contractació i Aprovisionament, sobre temes diversos com: "La importància de la funció de compres en la empresa", "Els diferents índexs de compres, com calcular-los i la seva importància", "L’eficàcia real de les compres" o "La compra sostenible".

PIMEC / Foment del treball
Barcelona (2008)
Assistència a varis seminaris, conferencies, esmorzars de treball, etc. com "La importància de d’intel·ligència Competitiva en els Mercats Internacionals" o "L’ internacionalització de les compres".

cidet (centre internacional de formació empresarial i tecnològica)
Manresa (2004-2005)
El curs “Curs Superior de Logística Integral i Internacional”. Dirigit a professionals que tinguin responsabilitats en algun punt de la cadena logística i que vulguin o necessitin profunditzar els seus coneixements per tal de aconseguir el repte d’una trajectòria professional ascendent, i que té com a objectiu oferir als alumnes els coneixements necessaris per poder desenvolupar-se amb èxit en un entorn de treball complex i amb una necessitat constant de presa de decisions de forma àgil i eficaç.

cidet (centre internacional de formació empresarial i tecnològica)
Manresa (2003-2004)
El curs “Gestió de compres i estocs”. El curs es centra en donar a conèixer les actuals tendències en compres que s’estan experimentant en les relacions amb els proveïdors, en obtenir el màxim benefici econòmic amb les compres, optimitzant el servei als "clients interns", en diagnosticar la situació actual de la funció de compres planificant accions de millora, en plantejar adequadament negociacions per a professionalitzar i rendabilitzar la dedicació a aquesta activitat, en com optimitzar la Gestió d’estocs per aconseguir els objectius de qualitat de servei, terminis, mínim immobilitzat i cost, en com valorar la importància del coneixement real del mercat de proveïdors i subcontractistes per poder aconseguir un millor cost dels materials i dels productes i potenciar la competitivitat de l’empresa o en com optimitzar la inversió de l’empresa en materials i realitzar una correcta gestió del actiu circumdant com a font important de beneficis. El curs molt complert i analític, i es centra principalment en aquest tres mòduls:
- Introducció a la compra: Punts essencials de la compra, termes de negociació, selecció de proveïdors, control de la comanda, tipus d’aprovisionaments, costos associats als estocs...
- Management de la compra: JIT i Kanban, objectius en l’aprovisionament, determinació del punt de comanda, determinació del lot òptim a traves de EOQ, EOQ en cas de demanda i/o temps d’aprovisionament variables, backs orders i models de comanda múltiple, models de descompte, els mètodes MRP i EPQ...
- Negociació efectiva de la compra: Negociació a la compra (poder, convenciment, negociació), models de negociació (suma zero, de potenciació), elements de la negociació, com preparar una negociació, estils de negociació, estratègies de negociació de compra i objectius, com conduir un procés negociador (fases de negociació, avaluació de resultats, seguiment d’acords, tàctiques de negociació)...
La funció de compres i dels aprovisionaments representa la fase inicial del flux de materials a l’empresa, amb incidència en los fluxos de Tresoreria i de informació. Aquesta funció deu garantir l’abastament dels materials i productes que es necessiten, en les millors condicions possibles de: quantitat, qualitat, temps i preu. La gestió de compres posseeix un component global, resultant d’aspectes administratius, tècnics, comercials, financers, econòmics, d’organització y ètics; així, la compra deu estudiar-se com el resultat d’un ampli conjunt de variables que intervenen de forma decisiva, afectant al cost real de l’aprovisionament realitzat i cercant la seva optimització. La gestió de compres actua sobre la situació econòmica i financera de l’empresa i en les seves relacions comercials, no només a curt, sinó també a mitjà i llarg plac. D’aquesta forma es configura com un factor rellevant de contribució a la continuació i el rendiment econòmic de l’empresa. La seva aportació activa a la estratègia de la empresa es totalment indubtable.

cidet (centre internacional de formació empresarial i tecnològica)
Manresa (2002-2003)
Curs de “Gestió de la petita i mitjana empresa”. El curs es va centrar en analitzar la realitat i la dinàmica de la pyme, per tal de millorar els següents aspectes:
o La capacitat d’organització i la direcció de l’empresa, aportant criteris per a la presa de decisions.
o Els coneixements sobre els documents més importants per simplificar la informació.
o Aspectes de l’organització i direcció del personal.
o Com vendre els seus serveis, com planificar i llençar nous productes.
o Com dirigir-se als mercats exteriors.
Va ser un curs eminentment pràctic on es va exposar cada temàtica del programa amb una metodologia comprensible i adaptada a la realitat del col·lectiu, amb l’ús dels mitjans pedagògics més actuals i moderns. Constava principalment de 5 mòduls: management (planificació i estratègia de empresa), finances per a directius i fiscalitat, marketing i vendes, gestió de les relacions humanes i direcció de personal, i, per acabar, informàtica per a directius.

Fundació Universitària del Bages
Escola Universitària d’Estudis Empresarials
Manresa

Vaig complementar el curs “La Mediació com a sistema alternatiu de resolució de conflictes (Alternative Dispute Resolutions)”. Molt útil per la resolució de conflictes entre l’empresa i els clients, entre l’empresa i proveïdors o subministradors, en conflictes entre treballadors, entre si o amb els equips directius, etc. Impartit per Senyor Jordi Palou i Loverdos, advocat, professor de la Universitat Ramón Llull i membre del Consell Consultiu del centre “Pau i Treva”.

Universitat Autònoma de Barcelona -UAB-
Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia
Barcelona

Faculté Universitaire de Mon -FUcAM-
Mons/Bèlgica
La Llicenciatura en Ciències Polítiques i de l’Administració, desprès d’haver accedit a la Universitat gràcies a les proves per majors de 25 anys. Complementada amb crèdits a la Facultat de Ciències de la Comunicació, a la Facultat de Ciències Econòmiques i amb un any a Bèlgica, amb una beca d’un any de la Unió Europea, un interessant curs de complement a la Llicenciatura en Ciències Polítiques i de l’Administració.

Escola Joviat
Manresa
Quatre cursos de Formació Professional en Informàtica de Gestió.

Institut Pius Font i Quer
Manresa
Diploma de Batxillerat Unificat Polivalent (BUP).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada